пʼятниця, 23 квітня 2021 р.

ММО №4 вихователів-методистів у 2020-2021 н.р.

     3 квітня 2021 року відбулося підсумкове засідання міського методичного об’єднання вихователів-методистів ДНЗ. 
         Учасники ММО підбили підсумки роботи методичного об’єднання за рік, обговорили зміст та результативність роботи між засіданнями, проаналізували виконання рекомендацій всіма педагогами, а також визначили перспективи роботи на наступний навчальний рік. 
        Доречною була консультація "Професійна рефлексія: як аналізувати власну діяльність?", в якій запропоновано рекомендації, як провести самоаналіз професійної діяльності та підбити підсумки роботи методичної служби дошкільного закладу наприкінці навчального року (підготувала Пригода Т.І. (ЕНВК№9).
        Колеги визначили необхідність приділити особливу увагу організації вирішення завдань оновленого Базового компоненту дошкільної освіти, а також моніторингу освітнього процесу в ДНЗ, дослідженню якості освіти за методикою ECERS-3, що є нагальною потребою часу.
        Засідання було організовано дистанційно, за допомогою сервісів Google Classroom та Мeet. 





середа, 14 квітня 2021 р.

ММО№3 вихователів-методистів у 2020-2021 н.р.

    Одним з актуальних питань сьогодення є збереження ресурсів планети для майбутніх поколінь.
Ключові напрамки розвитку країн знаходять своє відображення у Нонцепції сталого розвитку. Завдання сталого розвитку знаходять своє відображення і в питаннях розвитку освіти в Україні.             Світовий досвід реалізації ідей сталого розвитку переконливо доводить, що формування навичок, орієнтованих на сталий розвиток варто починати з дошкільного віку. Ми, дорослі, маємо допомогти нашим дітям зрозуміти, що є межа бездумної експлуатації ресурсів, і якщо почати діяти обачливо, розумно заради нашого спільного майбутнього, у нас ще є надія.
    Тож тема третього засідання ММО вихователів-методистів «Освіта для сталого розвитку – новий напрям у сучасній освіті» , що була обговорена у січні 2021р. є вкрай актуальною.
    Вихователі-методисти обговорили основні положення концепції сталого розвитку (доповідач - Балагурова І.В.), проаналізували зміст педагогіки емпауермент та позицію і роль педагога в освітньому процесі для сталого розвитку (доповідач - Руденко М.М.) та познайомились із парціальною програмою для закладів дошкільної освіти "Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку" авторів - О.Пометун та Н.Гавриш (доповідач - Шелудько О.В.). На допомогу в роботі з вихователями ДНЗ отримали пам'ятку "Освіта для сталого розвитку: поради педагогам".
    Робота дистанційному режимі за допомогою Google сервісу Classroom не завадила активному обговоренню проблеми колегами дошкільних закладів м.Енергодар






четвер, 26 листопада 2020 р.

ММО№2 вихователів-методистів у 2020-2021 н.р.

            В умовах обмеженого спілкування за причини карантиних заходів продовжують працювати педагогічні колективи дошкільних закладів міста Енергодар. Така ситуація ще раз підтвердила необхідність активного оволодіння педагогами прийомам та формам дистанційної роботи. Отже засідання ММО вихователів-методистів за темою "Дистанційна взаємодія учасників освітнього процесу: проблеми та шляхи вирішення", що проведено 20 листопада 2020р.- актуальне та затребуване.
             Вихователі-методисти обговорили особливості дистанційної освіти дошкільників: зміст поняття та особливості організації. Поділились власним досвідом щодо організації партнерської взаємодія з батьками вихованців у дистанційному форматі (Вовк Н.М., Руденко М.М., ДНЗ№10), інформальна освіта педагогів у період карантину (Шаповалова Л.В., ДНЗ№16), методичної роботи в дистанційному режимі (Закітня Г.О., ДНЗ№5). Значну увагу призначили веб-сервісам для надання методичної допомоги, а також знайомсту та спільному наповненню віртуальної методичної дошки на платформі Padlet за темою "Корисні посилання для організації освітньої роботи з дошкільниками". Наприкінці засідання обговорили пам’ятку щодо вимог до контенту, що розміщують педагоги в соціальних мережах.
            Само засідання було організовано за допомогою Google - cервісів Classroom, Google-форми та Meet. Вихователі-методисті визначили змістовність та високу результативність засідання, навіть за умови дистанційної взаємодії членів ММО.




вівторок, 3 листопада 2020 р.

ММО№1 вихователів-методистів у 2020-2021 н.р.

        28 серпня, напередодні нового 2020-2021 навчального року в ДНЗ№13 м.Енергодар вихователі-методисти дошкільних закладів зібрались на перше засідання, метою якого було обговорення пріоритетних напрямів роботи дошкільної ланки освіти у навчальному році. Колеги обговорили рішення серпневої розширеної колегії управління освіти Енергодарської міської ради, нормативно-законодавчі документи та методичні рекомендацій щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020-2021н.р.: Інструктивно – методичні рекомендації МОНУ «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 н.р», Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Особливу увагу приділили знайомству із змістом сайту науково-методичного центру «Освітній форум 2020», де можна познайомитись з виступами, переглянути відео лайфхаків щодо застосування дистанційного навчання педагогами міста, познайомитись з Цифровими лабораторіями дистанційного навчання, які діяли у період карантину в закладах освіти міста.
        Вихователь-методист ДНЗ№10 Руденко М.М. познайомила колег із стратегією неформальної та інформальної освіти, розповіла як ефективно самовдосконалюватися педагогам дошкільних закладів. Запропонувала презентацію і підкреслила, що кожному, хто хоче бути затребуваним фахівцем, слід регулярно підвищувати кваліфікацію та освоювати різні спеціальні та універсальні навички, без цього неможливо бути успішним. Познайомила із варіантами післядипломного навчання педагогів ДНЗ в сучасних умовах.



пʼятниця, 8 травня 2020 р.

ММО №4 вихователів-методистів у 2019-2020 н.р.

8 травня відбулося підсумкове засідання міського методичного об’єднання вихователів-методистів ДНЗ

Учасники ММО підбили підсумки роботи методичного об’єднання за рік, обговорили результати роботи педагогів щодо роботи над єдиною науково-методичною проблемною темою міста, зміст та результативність роботи між засіданнями, а також визначили перспективи роботи на наступний навчальний рік. Визначили необхідність приділити особливу увагу організації дистанційної взаємодії з учасниками освітнього процесу, що є нагальною потребою часу.

Засідання було організовано за допомогою сервісу Google Classroom. Вперше, за причини карантину в країні, педагоги спробували організувати обговорення у дистанційному режимі. Це виявилось цікаво, учасники ММО були активні та зацікавлені, активізували свої навички користування хмарними технологіми.

субота, 11 січня 2020 р.

ММО №3 вихователів-методистів у 2019-2020 н.р.

9 січня 2020р. в ДНЗ№10 відбулося третє засідання міського методичного об’єднання вихователів-методистів ЗДО м. Енергодар за темою «Інклюзія в дошкільній освіті: освітня політика та практика» у співпраці із спеціалістами інклюзивно-ресурсного центру міста – практичним психологом та вчителем-логопедом. В ході роботи методичного об’єднання працівники дошкільних закладів мали змогу познайомитись із досвідом роботи колег ДНЗ №5,10,12, які мають ґрунтовні напрацювання та практичний досвід організації роботи груп з дітьми з особливими освітніми потребами. Значну увагу колег привернуло розвивальне середовище ДНЗ№10, що створено колективом закладу для впровадження інклюзивної освіти та представлено вихователем-методистом ДНЗ№10 Погребняк Н.С. – сенсорна кімната, спелеокімната, корекційна кімната, реабілітаційний центр, інклюзивні групи.

Вихователі-методисти обговорили питання щодо складання та моніторингу реалізації індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в ЗДО, а також завдання та зміст діяльності членів команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, матеріали яких представили вихователі-методисти ДНЗ№12 Петренко С.І. та ДНЗ№5 Сиротенко О.В.

Найбільш цінним визначили можливість спілкування у форматі методичного діалогу вихователів-методистів ДНЗ та працівників ІРЦ, в ході якого обговорили питання взаємодії педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами.



понеділок, 4 листопада 2019 р.

Засідання №2 ММО вихователів-методистів 2019-20 н.р.



4 листопада 2019р. в ДНЗ№16 відбулося друге засідання міського методичного об’єднання вихователів-методистів за темою «STREAM - освіта для дошкільників: виховання культури інженерного мислення».

Засідання відзначилось жвавим обговоренням інтегрованого підходу до реалізації завдань STREAM - освіти, сучасних підходів та теоретичних основ інтеграції науки, мистецтва та гуманітарних наук для дошкільників.



Вихователі-методисти ДНЗ проаналізували контент тематичної групи «STREAM - освіта для дошкільників» К.Крутій у Фейсбук та авторського блогу І.Стеценко «Інформація і ми», у формі педагогічного фрістайлу визначили найбільш цікаві та доречні форми та теми роботи з вихованцями для організації експериментування, активної пізнавальної взаємодії педагогів з дітьми.

Вихователь-методист ДНЗ №7 Горбенко В.І. представила програму «STREAM-освіта або Стежинки у Всесвіт: альтернативна програма формування культури інженерного мислення у дошкільників» та розповіла про особливості блоково-тематичного планування за інтегрованим підходом.


 Вихователі-методисти ДНЗ№15 Ляшенко С.В. та ДНЗ№16 Шаповалова Л.В. поділились практичним досвідом використання можливостей LEGO - конструювання як компоненту STREAM-освіти та технологією 6 цеглинок LEGO як засобом реалізації діяльнісного підходу в освітньому середовищі ДНЗ.



Отже, члени методичного об’єднання дійшли спільного висновку про актуальність та доцільність впровадження STREAM - освіти для дошкільників на сучасному етапі, визначили, що це шлях формування інженерного мислення дошкільників, розвитку їх сенсорних, інтелектуальних та творчих здібностей.